torsdag 10 mars 2011

Finland igår - Leos idag!

Fanny hade riktigt skoj på Leos idag - blir roligare och roligare för varje gång!

Min långledighet som jag är mitt inne i fick ett litet avbrott i tisdags. Svag för extrapass som jag är så kunde jag inte tacka nej när jag blev tillfrågad om en extranatt på tisdagen; är ju alltid kul med extrapengar! :) Grejjen var bara den att vi planerat att åka till Haparanda och Torneå på onsdagen, men det gjorde vi ändå. Peter och Mattias hämtade upp mig från sjukhuset på morgonen när jag jobbat färdigt och så for vi. Jag kan ju lova att jag somnade ganska snabbt; tror knappast bilen hann ut på 97:an igen... Väl framme i Torneå blev det flera besök på olika byggvaruhus och brädgårdar - lite trist... Men nu är iallafall lite bastugrejer beställda, så det blir väl en ny tur dit om några veckor... Sen blev det en riktigt snabbis på Ikea i Haparanda. Mattias skulle ha ett kökskåp och det var det enda som inhandlades också... Tror våran runda där inne tog max 20 minuter... :) Det var lugnt sagt rekord, både i besökslängd och inhandlade varor... Inte ens lunch åt vi där, var så otroligt mycket folk och långa köer i restaurangen. Väl hemma igen var det en lång kväll innan gumman skulle gå och lägga sig så jag fick göra detsamma... Somnade ovaggad i soffan innan "Halv 8" ens hunnit komma halvvägs... :)

Klockan 04.55 vaknade Fanny imorse... Som tur är så är hon rätt nöjd på morgonen, bara hon får se på Teletubbies eller Tjorven & Skrållan. Sen somnade hon i saccosäcken mellan 7 och 8, så då kunde man sova en stund till... :)
Vi hade tidigare i veckan bestämt oss för att åka till Leos Lekland idag tillsammans med Emma, Jolina, Sandra och Saga, så det fick det bli, trots att vädret var kanon och man kanske skulle passat på att vara utomhus idag... Men, men, våren är ju nyss kommen så det hinner väl bli några fler soldagar i framtiden... :)

Ikväll har vi städat här hemma och även hunnit med ett besök hos gammelmoster och gammelfarbror som är nyss hemkomna från en två veckor lång semester i Vietnam. Fanny fick så fina presenter av dom; bl a en vietnamesisk liten docka och en fin sidendräkt. Tack så mycket! :)

Nu tror jag det blir sovdags för mig också - har några timmar minus på kontot tror jag... Sen var jag lite väl lat idag och lät Fanny sova lite för länge idag på dagen... Var själv så trött så jag vilade jag med... Detta kommer straffa sig imorgon med en garanterat morgonpigg dam. Planen är att baka Kryddburkens butterkaka på morgonen, om man nu får upp ögonen... Nattinatt!

Fanny och Jolina i klättrartagen

Inga kommentarer: