söndag 27 mars 2011

Sjuk fredag med stekta bananer

Natten mot fredagen smög sig Fannys baciller in i mitt immunförsvar och byggde bo där. Så att vid lunchtid på fredagen ringa och sjukskriva sig var oundvikligt, mådde kanske risigt då, däremot kändes det lite bättre på fredagkväll, men då var jag ju redan sjukanmäld och i och för sig ska man ju kanske undvika att smitta våra gamla patienter... Och pigg var jag ju inte direkt, men på fulldos Panodil överlevde jag ju! :) Är fortsatt förkyld men på bättringsvägen...

På fredagkväll som mys och gotta gjorde jag en efterrätt som Anna bjudit på nån gång; stekta bananer med glass! Såå gott!


Annas stekta bananer med glass
kravmärkta bananer
smör
farinsocker
kokos
glass
kolasås

Skär bananerna på längden. Stek i mycket smält smör som fått tystna i stekpannan. När båda sidorna är smöriga så strör man på farinsocker, efter tycke och smak, samt kokos. Stek inte bananerna för mycket så dom blir mosiga. Låt dra lite i sörjan som blir i pannan.
Servera med vaniljglass och kolasås!
Njut!

Inga kommentarer: