onsdag 6 april 2011

Inte riktigt enligt planerna....

Idag hade jag planerat att städa här hemma och sen prova lite nya recept och börja baka lite smått till Fannys kalas i maj... Har börjat tömma frysen på "gammalt" fika och lämpat av en del lådor på firman, där det förhoppningsvis går åt... :)
Men, men - allt kan inte gå som planerat... Igårkväll vid 23-tiden väcktes jag av Peters rop... Jag rusade upp och hittade han tillsammans med en nerkräkt Fanny i hennes rum. Det var kräk överallt - på väggar, golv, sängen full och på hela Fanny - från topp till tå. Det var bara bärga henne till duschen och av med allt och sen en rejäl dusch... Kan säga att jag ulkades och tomkräktes en hel del... Peter fick ta hand om resten... Egentligen skulle jag ju jobbat extra inatt men jag sa ju bort det pga vinterkräksjukan på avdelningen... Och tur var det, för jag hade tyckt väldigt, väldigt synd om Peter om han skulle behöva ta hand om allt elände själv... Jag hade inte klarat det själv...
Så dagens bakplaner byttes snabbt ut mot att ta hand om ett antal maskiner tvätt - tror det hann bli 7 allt som allt... Sen lite städning och spritning av toa, tvättstuga, sovrum och Fannys rum...
Men det bästa med magsjuka är iallafall att det oftast är ganska snabbt övergående... Fanny har då fått behålla allt efter lunch iallafall... Ett bra tips att få i barnen lite vätska och socker är att ge vattenmelon i små bitar... Mycket läskande och gott och skonsamt för magen - tror jag iallafall.... :) Funkar bra för Fanny när hon är sjuk iallafall...
Nu ska jag gå och försöka lägga en nybadad Fanny i en renbäddad säng i ett rent rum. Undra hur länge det håller sig så... Osäker på om jag törs ge henne nå välling ikväll eller inte... Är ju som slemmigt och mjölkigt...
Jaja, jag håller då bara tummarna att jag klarar mig inatt och kan åka på utbildning på jobbet som planerat... :)

Inga kommentarer: