fredag 22 april 2011

Glad påsk!

Påskkorten som vi knåpat ihop tillsammans!

Igår fick min och Fannys kreativa sida arbeta litegrann! Vi gjorde en påsktavla till mormor och några påskkort till övriga släktingar. Idén till "handkycklingarna" fick jag när jag hämtade Fanny från dagis i onsdags - på hennes hylla låg 3 fina påskkort som hon gjort - hennes första riktiga dagispyssel! Mammahjärtat slog en volt och jag blev nästan tårögd... :) På ena kortet var det en kyckling som bestod av ett handavtryck, ögon och fjädrar - jättegulligt - så det är den idén vi lånat... Tavlan är en canvasduk, inköpt på Clas Ohlson och färgen är vanlig akrylfärg som ska vara helt ofarlig och lätt att tvätta bort. Likadan canvasduk och färg använde vi i höstas när vi gjorde tavlor med hand- och fotavtryck, mer om det kan du läsa här.

Så fort Silviakakan, jag och Fanny bakat imorse, har kallnat så jag kan skära den i bitar och frysa in, ska vi åka en liten runda till dom släktingar får äran att erhålla ett kort av FannyBunny och lämna ut dom vackra skapelserna! ;) Receptet på silviakakan kommer imorgon!
Mormors påsktavla med handkycklingar och små tummekycklingar... Glömde visst näbbarna på dom stora ser jag nu... :-0

Inga kommentarer: