torsdag 2 september 2010

Målardag i Sävast

Idag blev jag och Anna inbjuden till Camilla på målardag tillsammans med barnen. Vi skulle göra canvastavlor med barnens hand- och fotavtryck. Så igår bunkrade jag upp med lite olika canvasdukar och akrylfärger så vi skulle ha till pysslet.
Det var riktigt roligt att göra såna tavlor - jätteroliga minnen att ha framöver! :) Fanny och Natalie gjorde även en "Friends forever"-tavla med sina handavtryck... ;) Hoppas nu bara att dom inte blir ovänner... :)

En fullt fokuserad jag


Alla vackra resultaten! :)


Fötter var enklare att göra än händer - inte lika lätt att knipa och röra på tårna som på fingrarna...


En liten spökglass som muta för att sitta still...


Camilla hade även lagat en superdupergod lasagne som hon bjöd på till lunch. Och Leilas goda vanilj- och kanelbullar till efterrätt. Barnen - och mammorna - åt med mycket god aptit! :)
Fanny som vaknade redan vid 6-tiden imorse höll sig vid ganska så gott mod hela dagen och somnade som en stock i bilen hem innan vi ens hunnit köra ut från gatan dom bor på. När hon fortsatte sova hemma försökte jag packa lite till ikväll - vi åker nämligen med mamma till Kiruna ett par dagar och hälsar på gammelmormor och gammelmorfar och min kusin Saga som vi längtat så efter! :) Givetvis passade jag på att sova en liten stund också - för att orka köra...

Hmmm, va sysslar dom med...


Camilla tyckte det var lika roligt som Jack


Alex knep ihop tårna så hårt när det kittlades av penseln under foten


Natalie var först ut!


Inga kommentarer: