lördag 24 april 2010

En låååång dag...

...börjar lida mot sitt slut. Fötterna och vaderna värker av drygt 10 timmars stående och gående på Arcus fyndmarknad där jag haft en plats. Det jag hade till försäljning var kläder, gardiner, prydnader, porslin, böcker och diverse småprylar. Jag hade som förväntning att sälja för kanske ett par tusen, med tanke på att det var mest skrot jag hade släpat dit. Och det jag inte fick sålt hade jag bestämt mig för att lämna till välgörenhet och denna gång var det Pingstkyrkan som stod och samlade in överblivna prylar. Tror dom fick ihop ett par lastbilar med grejer...
Försäljningen gick dock över förväntan - 5075 kr fick jag ihop för grejer och kläder jag inte alls behövde och inte kommer sakna ett dugg, med tanke på att en del legat nerpackat i kartonger redan från flytten till förra lägenheten... Bra att det kan glädja någon annan!
Man blir ganska förvånad över hur mycket folk prutar, och dom som prutar värst, iallafall idag, är då finländarna... Prutar på allt, oavsett om grejerna är helt nya och säljs för en spottstyver... Men jag gick in med inställningen - "hellre sälja billigt för att bli av med grejerna än att släpa med dom hem igen" - eftersom jag inte tänkt stå på någon fler loppis på mycket länge... För det har tagit en hel del tid och energi att leta fram grejer, prismärka, packa ner, fixa bord, hämta släp, köra fram och tillbaka ett par varv till Luleå för uppackning igår och slutligen den långa och utdragna försäljningen idag.
Men idag var det som sagt värt det! ;-)
Fanny som varit hemma med Peter hade inte visat sig från sin bästa sida idag... Sur och grinig hade hon visst varit och Peter deklarerade att det minsann "skulle dröja innan han var hemma med henne nästa gång"... Vi får väl se hur det blir med den saken... ;-)


Fanny testar ett av mina 2 inköp idag - en lära-gå-vagn/bil från
FisherPrice för 100 kr, som var som ny, jättefin! Det andra var en sån
leksak med figurer som poppar upp när man utför vissa övningar, den fick jag
för en guldpeng - också i jättefint skick! :)
Jag hann tyvärr inte gå runt och titta så mycket på andra grejer, vilket
i och för sig kanske var lika bra... :-)

Inga kommentarer: