onsdag 28 april 2010

Kläder, kläder & kläder!

Sjukt mycket kläder som hon använt sitt första år!

Har över 4 timmar ikväll sysslat med just kläder! Började kvällen med att tvätta ett par maskiner och ta hand om ren tvätt. Fortsatte sedan i samma anda och började rensa ur Fannys garderob på lite urvuxna kläder. När jag ändå var på gång började jag sortera dessa i storleksordning i kartonger. Har allt eftersom hon växt ur kläder bara lagt allt åt sidan, men nu var det dags gå igenom dessa. Man kan då säga att flickan inte varit klädlös! ;-) 4 banankartonger blev det... Allt från stl 40-68 har nu packats undan. Kommer fortfarande ihåg exakt vem som köpt kläderna och när hon haft dom. Nostalgisk var bara förnamnet när man satt och gick igenom dessa små urgulliga plagg. En och annan tår rullade ner för kinden... :´-)

Förra veckan var jag och hälsade på hos min morbror och hennes fru; Rolle och Erica. Därifrån fick jag med mig 4 banankartonger fulla med flickkläder och skor i storlekar från 80-110. Så dessa kartonger sorterades också ikväll. Fanny kommer då inte behöva gå i strumplästen framöver heller... ;) Kommer inte behöva köpa så mycket kläder till henne på ett tag - fast det är ju väldigt svårt att låta bli ibland! :)


Ett STORT tack till Rolle & Erica för alla kläder Fanny fick!

Inga kommentarer: