onsdag 21 april 2010

Rik som ett troll...


...kommer jag bli när jag utnyttjat alla mina rabattkuponger! :-)
Iallafall om jag tänker som min lillebror tänkte när han var liten - "Om man handlar något med t.ex. 50kr i rabatt, då har man ju tjänat 50kr" som man kan handla annat för...
Alla som känner mig vet att jag är lite mer av slösa-typen än spara-typen. Spara är tråkigt! ;-) Så när posten kommer och man får alla rabattkuponger kliar det lite i fingrarna och lusten att fara och handla och utnyttja dessa smyger sig på. Är ju iofs just det som är handlarnas idé med dessa kuponger...
När man är mammaledig och inkomsten är nedsatt är det ju faktiskt ganska välkommet med en och annan rabatt!
På KappAhl t.ex. ska man aldrig handla utan kuponger, för det dimper ner kuponger titt som tätt i brevlådan... Har just nu flera, flera stycken som ger 25% rabatt på valfritt plagg på KappAhl och 30% rabatt på Lindex så till veckan blir det att fara och kolla efter en vårjacka :-) Så till veckan kommer jag tjäna pengar och bli rik! Eller hur lillebror?! ;-)
Eller ska jag ha högre tilltro på mina och Fannys lottokuponger än rabattkupongerna? *håller tummar och tår*

Inga kommentarer: