måndag 26 april 2010

Vårshopping & 40-års kalas!

I eftermiddags var det tänkt att jag och Fanny skulle vårshoppa litegrann på stan efter att hon sovit middag. Eftersom hon sovit ca 1 timme efter lunch den senaste tiden förmodade jag att hon skulle göra så även denna dag så vi kunde åka på stan direkt hon vaknat. Men som vanligt när man planerar något så ändrar hon sina rutiner... :) Idag somnade hon givetvis sent och sov länge. Efter 1 timme och 45 minuters skönhetssömn för lilldonnan fick jag väcka henne. Vi kom inte till stan förrän efter 3-tiden så det hann inte bli så mycket shopping idag som det var tänkt. Fanny fick sig iallafall en klänning, jeans, t-shirt, kofta och vårvantar och jag blev utan helt och hållet. Kanske lägger in lite bilder på alla shoppingfynd imorgon. Min uteblivna shopping kommer dock tas igen imorgon förmiddag innan vi far till Kallax och hämtar hem mormor och morfar! :) Kanske man hinner förbi Storheden en sväng också? ;-)

I eftermiddag/kväll har vi också varit på Peters svågers, Nils, 40-årsfirande! I present av oss fick han en whiskey som hette Ardbeg, eller liknande, vilket visade sig vara hans favorit. Denna flaska var dessutom inlåst i glasmontern på Systemet så han måste ha god smak... :) Måste bara nämna att jag blev uppmanad att visa legitimation där också, har nog aldrig hänt tidigare... Mycket trevligt var det på kalaset! Och Peters syster Åsa hade som vanligt bakat och donat och det bjöds på mängder av läckerheter. Åt smörgåstårta med lax och räkor, marängtårta med hallon, pannacotta med passionsfrukt, nougatrutor och lite frukt... :-/ Ojojoj, inte bra för figuren kan jag lova... Men, men det får tas igen vid senare tillfälle. Har förresten helt kommit av mig med träningen sen efter magsjukan. Måste ta mig i kragen och ta mig till StepIn i veckan. Kanske ett activio-pass imorgon skulle sitta fint efter kvällens frosseri...



En trött liten Fanny tillsammans med födelsedagsbarnet, Nils



Fanny med Peters farmor, Astrid, 98 år i år!

Inga kommentarer: