lördag 26 februari 2011

Våren är här!

Här har det blivit tunt med inlägg i veckan, dels var det ju tänkt att jag skulle jobba lite mer och så tog jag dessutom på mig en extranatt... Tänkte att det kompenserar karensdagen jag hade i början på februari...

Men idag har jag varit ledig! Och vilken dag att vara ledig på! Helt underbar! Termometern har visat kring nollstrecket och solen har strålat! Vi började dock dagen med en sväng i Luleå, trodde ju inte att det skulle bli så hääär fint väder idag. Sen såg vi lite VM i skidor i Sävast och sen snabbt hem och skotta fram grillplatsen nere vid sjön. Så underbart att bara kunna fylla en ryggsäck med lite fika och knata ner ca 60 meter till sjökanten och sitta där och grilla och njuta av solen som värmer i ansiktet. Idag blev det dock bara lite korv till mellis...
Martin, Jossan och lilla Alice kom också och grillade lite med oss. Tyvärr hann solen nästan försvinna och det blev lite kallt just innan dom kom, men lite fika hann vi med!

Lilla gumman sitter och väntar på sin grillade korv...


Middagen idag blev köttfärsbiffar enligt detta recept; som jag är riktigt nöjd med, det blir så saftiga och goda biffar av det. Och att man dessutom steker dom i ugnen utan en massa stekos, är ju kanon.
Ikväll blir det att ligga och mysa i soffan och se melodifestivalen! Och kanske, kanske kan man få i sig en liten karamell eller nåt annat gott om man har tur... ;)

Inga kommentarer: