lördag 11 december 2010

ca 250 bröd...

...bakade vi i Svartbjörns byns bagarstuga idag. Det var med andra ord 6 stycken 3-liters degar... Var ett litet och nätt bak idag kan man säga - för förr när jag bakade för försäljning brukade vi baka 12-13 degar per dag under en hel helg - så detta var ju bara hälften av en sån dag... Men å andra sidan ska vi ju bara ha för eget bruk under julen och så. Måste ju dock erkänna att det inte var lika stimulerande att baka idag som det var förr... Kan det bero på att det inte blev någon pengavinst denna gång! ;-)

Fanny kom och hjälpte till med baket efter lunch - så då fick hon kavla ut och nagga ett eget bröd. Som lite partisk mamma kan man ju inte annat än tycka att hon var riktigt, riktigt duktig... Hon kavla på och kavla på och så gjorde hon små, små hål med piggen - ja mammas flicka är det! :)
Hennes bröd gräddades och är nu nerfruset - undra hur länge det håller i frysen... :-0

Fannys lilla bröd på väg in i ugnen



Våra bröd - i lite varierande utseende :) Charmen med hembakat!


Stumpan in action!


Ikväll är Peter på julfest med sitt jobb så jag har en ensam för en gångs skull... Brukar alltid vara jag som är borta kvällstid annars. Känns sådär... Jag är ingen ensamperson som tycker om att vara ensam - troligen pga att jag är så jäkla mörkrädd... Jaja, jag har då blandat en dip till chipsen som ska intas till SATC-filmen som visas ikväll på 4:an - har ju inte sett den förr så jag ska passa på. Frågan är ju bara om man håller sig vaken till slutet...

Inga kommentarer: