onsdag 29 december 2010

Tristess i kylan!

Jag lider av tristess för tillfället - är så jädrans kallt ute att det inte går att vara ute mer än några korta stunder åt gången - och jag och Fanny som vill vara ute och åka bob och skotta snö... Nu får vi istället vara inne och roa oss... Men det är så trist inne - kommer inte på nåt att göra alls! Städa är trist, allt är trist, tom baka känns trist... Hoppas på mildare väder framöver så vi kan gå ut och vara ute länge! Känns som att man snart kvävs av inomhusluften...
Idag har Fanny för första gången på mycket, mycket länge fått sova sin middagslur inomhus - eller fått och fått, det har aldrig gått att söva henne inne förutom då hon varit sjuk, men idag tyckte jag det var så kallt att sova ute. Inte för att hon fryser i sin voksi-påse, nä den håller henne riktigt varm, men själva luften blir så kall att andas in. Sen tänkte jag det skulle vara bra att öva att sova inne med henne till hon ska börja på dagis nu i januari - för där lär väl knappast fröknarna gå ut och promenera med barnen i vagnen för att få dom att sova... :) Efter 30 minuters "mamma komma" och bajsande och kastande av snutten på golvet så somnade hon till slut. Nu återstår bara att se hur länge hon sover. Ute brukar hon oftast sova ca 2 timmar...
Ikväll kanske vi får besök av svärmor och svärfar och gammelmormor Peggy för att spela lite kort. Peggy tycker det är så kul så jag tänkte vi kunde unna henne en spelkväll - och inte mig emot, jag älskar att spela kort! Så till middag tänkte jag laga en salamipaj med fetaost så kan dom komma och äta innan. Hoppas på en mysig kväll!

Inga kommentarer: