tisdag 21 december 2010

Julstök

Nu har jag jullov! Igår gick jag av min sista natt det här året! Sen börjar allvaret om igen på Nyårsdagen, tyvärr...
Igår blev det inte så mycket sömn för nu kör jag sista racet med julstädningen och annat fix innan självaste julafton. Igår börjades det med badrummet som fick sig en rejäl omgång och skurades med tandborste och diskborste... Kände mig som min gamla chef på Kioskpiraten... :-0
Soffan monterades isär och det blev dammsuget och skurat under och bakom den. Sen kom julgranen fram och kläddes. Jag gjorde även köttbullarna klar - och jag kan säga att 1,8 kg köttfärs gav mycket köttbullar! Jag rullade 134 köttbullar! Och dom var inte särskilt små heller...
Nä, så nu är det bara resten kvar... Har planerat att hinna städa resten idag och sen bara ta det lugnt och mysa dom två sista dagarna och handla lite och göra pepparkakscheesecaken klar i frysen och så, men bara städningen blir klar så är jag nöjd...
Nu håller Fanny på att riva ner julgranen så det är bäst gå och ta hand om henne och sätta henne i lite arbete - torka tycker hon är kul... Mammas flicka! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Delar du med dig av receptet på pepparkakscheesecaken? Det låter gottgott :)
/Maria Er.