onsdag 8 december 2010

Vit ischoklad

Idag har vi besökt Leos Lekland tillsammans med Meja och Ulli. Det blir bara roligare och roligare fara dit med dom ju äldre dom blir, nu springer dom omkring för fullt, hoppar och klättrar överallt. Fullt sjå hinna med dom! :) Första gången vi var där i våras kröp dom bara omkring och fick hjälpas upp på de flesta ställena...
Nu sover Fanny ute i vagnen och min plan var att göra lite mer julgodis, men jag måste faktiskt gå och vila en stund... Är så jädrans trött idag!

Här kommer då receptet på den vita ischokladen jag gjorde igår. Busenkel men naggande god! :)
Receptet kommer från en av mina favoritbloggar - Söta saker!


Vit ischoklad
45 st
200 g vit choklad
100 g kokosfett

Smält kokosfettet försiktigt på svag värme. Hacka den vita chokladen och rör sedan ner det i det smälta fettet. Rör blandningen slät. Häll upp i ischokladformar. Låt stelna lite, dekorera eventuellt med en smarties ovanpå. Låt sedan stelna helt.
Förvaras i kylskåp enl. grundreceptet, jag har dock frusit in dom... Hoppas det funkar... :-0

1 kommentar:

Johanna sa...

japp, det funkar alldeles utmärkt! :)