måndag 10 januari 2011

Ett stort steg för en liten tjej!

Igår kväll när jag tänkte på den kommande dagen trillade tårarna, en efter en, ner för kinderna... Min lilla tjej skulle ju börja på dagis... Jag var så nervös och kände mig riktigt illa till mods... Tänk om jag ändå inte skulle försöka pussla på nåt annat sätt så hon inte skulle behöva börja där, lilltösen?... Nå, mitt förnuft togs till fånga och dom tankarna sköts undan.
Imorse var då dagen D kommen och Fanny tog sovmorgon, så det var ju skönt. Vi packade oss iväg till dagis och fanny pratade om "dagis, dagis" hela vägen dit. Väl framme klädde vi av oss och Fanny sprang iväg till lekrummen som om det var det naturligaste i världen. Hon lekte med "pocken" och det bästa av allt var nog dom låga tvättställen i badrummet där hon nådde upp helt själv - där kan hon ju "tvätta" och "dischka" ... :) Är Fanny försvunnen på avdelningen kan man nog med all säkerhet hitta henne därinne...
Vi fick en hel del information och ett schema för resten av inskolningen som beräknas vara klar nästa fredag, om nu inget konstigt tillstöter. Dagiset ligger ju riktigt fint till mot vattnet och utegården var stor och fin. Personalen verkar kanontrevlig och det verkar vara bra samarbete mellan Fannys avdelning - delfinen - och grannavdelningen - snäckan - så framtiden ser lite ljusare ut idag än vad den gjorde igårkväll! :)
Nu lite "Familjen Annorlunda" framför TV´n...

Inga kommentarer: