onsdag 5 januari 2011

Trött trettondagsafton

En nybadad Fanny njuter när hon blir struken på ryggen av pappa som ser på trav


Idag har jag sovit hos mamma för att inte bli störd av FannyBunny som härjar omkring. Trettondagsafton som det var - och kort dag för dagtidsanställda - passade jag på att bjuda in min lilla familj hos mamma på middag. Jag var så sugen på tacos så det beställde jag... Fanny och Peter kom till mamma strax efter 16 och gumman kom och väckte mig med sin sammetslena, ljusa röst och då kan man ju inte annat än vakna pigg och glad!
De få timmarna till Fanny skulle gå och sova och jag åka på jobbet passade vi på att bara mysa. Fanny fick bada och sen var det mys i soffan. Nu sover älsklingen och jag ska packa arbetsväskan med lite proviant så jag orkar natten. Och sen är det ju bara en natt kvar och långledigheten väntar! :) Tack Jenny för att du ville byta arbetsnätter med mig! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

... =) tack själv du... de var skönt att få en sammanhängande lååång ledighet, fast nu har man ju de värsta kvar. hur ska de gå, hur ska de gåååå...