torsdag 20 januari 2011

Sjukt var det här!

Fanny och Meja i en tyst, men djup, konversation... :)

Igårkväll fick ju Fanny feber och under dagen och ikväll har det eskalerat - nu är hon både hostig, snorig och verkar ha riktigt ont i munnen... "Tutten smutsig - skölja tutten" säger hon och när man sköljt flera gånger och hon märker att det inte hjälper försöker hon ta en annan tutte och så börjar det om... Hon fick lite apelsin ikväll och det var ingen höjdare - gjorde visst riktigt ont i munnen. Jag har försökt se men ser inget annat än att hon är väldigt röd i slemhinnorna i munnen och särskilt tungan. Ikväll hade hon dryga 39graders feber och var helt slut efter att vi firat min pappa som fyllt år. Hon vägrade välling och skulle bara sitta i Peters famn och somnade där på en gång...
Imorgon blir det nog ett besök på bvc så dom får titta henne i halsen tänkte jag...
Nu tror jag det blir en tidig kväll för mig - har en känsla av att det blir mycket vaket inatt...

Inga kommentarer: