onsdag 19 januari 2011

Mission completed!

...eller iallafall nästan... Alla delmoment som ingår på en dag på dagis är nu genomförda; idag var det dags för mellis för första gången. Fanny var dock inte särskilt intresserad av deras smörgås och mjölk... :)
Jag själv har haft en otroligt slö dag - for till mormor och morfar när Fanny lämnats av på dagis och där blev jag kvar ända tills det var dags att hämta hem henne igen... Middagen bestod av rester från gårdagen så inte behövde jag laga det heller...
Fanny däremot hade feber i eftermiddag/kväll men var inte särskilt påverkad av det - åt middag som vanligt och for sen omkring som en illbatting i huset och hoppade i soffan... :-/ Hon fick sitt 18-månaders vaccin förra tisdagen och detta vaccin kan dom små visst reagera på först 1-2 veckor efter... Så det är väl mest troligt pga det hon tempar... Tror knappast det blir nå dagis imorgon...
Nu blir det halv8 och sen Mästerkocken! Jag har tagit fram svärmors lingonlimpa från frysen och ska mumsa på den med lite prästost! :)
För övrigt kan jag nämna att jag längtar som f-n till sommaren - blev toksugen på nykokt färskpotatis slungad i mycket smör, finhackad ruccola och massor med flingsalt... Och en grillad köttbit till det... Skulle inte vara så tokigt va?! Jag lär ju få längta ett tag till... Men imorgon kanske man kan få lite smörgåstårta iallafall - pappsen fyller nämligen år! :)

Inga kommentarer: