onsdag 12 januari 2011

Lite eftermiddagsbak

Det bästa med att baka är ju att slicka skålen...

Idag var det dags för steg 2 i inskolningen på dagis. Jag skulle gå iväg till personalens fikarum för att lämna Fanny ensam på avdelningen med personalen. Det gick lyckligtvis hur bra som helst så jag fick sitta där i ungefär trekvart och bläddra i tidningar... :) Imorgon ska vi vara på plats redan 7.40 för att jag ska hinna vara med Fanny på avdelningen en stund innan det är dags för henne att äta lite frukost - och det är gröt som serveras där varje dag - så det kan ju bli intressant. :)

Efter vår lilla gemensamma eftermiddagslur idag satte vi igång ett litet bak - kladdis fick det bli, för det var Fanny mest sugen på... :-P
Perfekt kladdig lyckades jag också få den för engångsskull, brukar ju ha lite trubbel med min ugn... Här har ni ett enkelt recept på en klassisk kladdis!

Klassisk kladdis
100 g smält smör
2 ägg
3 dl strösocker
1,5 dl vetemjöl
4 msk kakao
1,5 tsk vaniljsocker
1 krm salt

Vispa ihop alla ingredienserna. Smörj en form och bröa med kokos. Grädda 27 minuter i 175 grader.
Serveras varm med vaniljglass eller lättvispad grädde!
MUMS!

Inga kommentarer: