torsdag 8 juli 2010

En underbar dag!

Idag kom vi oss äntligen iväg på utebadet i det härliga vädret! Solen gassade och vinden svalkade härligt. Tyvärr mulnade det på lite undan för undan under eftermiddagen men det var riktigt skönt ändå! Fanny badade i 2 omgångar och har hela eftermiddagen pratat om att "baaaada" :) Hon plaskade och sparkade i vattnet och åkte rutschkana flera gånger.
Vi var på badet från 9-13.30 så lite röda bikinispår lyckades jag allt få - men Fanny var väl insmord och hade solhatt på sig hela tiden så hon klarade sig bra. Sen hade jag även på henne uv-kläder en stund när hon badade ena omgången. Men så fort den blev lite blöt blev den ju iskall så den fick hon vara utan mesta delen av tiden ändå. Är dom bara väl insmorda med hög solskyddsfaktor och inte badar hur länge som helst tycker jag det räcker...
Efter badet fick hon värma sig i badrocken i solen en stund och sen snabbt på med torra kläder - hon verkade då inte grinig alls över att det blåste lite kallt just när man klev upp ur badet...
Hoppas det kommer fler lika, sköna dagar i sommar. Och att jag inte jobbar just dom dagarna då solen lyser som bäst... :)
Här kommer lite bilder från dagen! :)



Sötaste brudarna på hela badet!



Nya gångstilen som Fanny börjat med... :)
Eller är det kanske läskigt krypa med bara ben i det stickiga gräset?


Fanny, jag och Jack badar. Det här är Jacks andra dopp så han ser ut att frysa lite i tröjan... :)


Bada är livet!


Strax lunchdags. Fanny har lagt beslag på Natalies vattenmugg. Till vänster syns Camilla, Jack och Saga.


Fanny klättrar på mig och smular ner mig med lite kex


I rutschkanan! I bakgrunden ser man Anna och Natalie vid den andra rutschkanan.

Inga kommentarer: