onsdag 7 juli 2010

Fy f-n vilken natt och morgon!

Inatt har det varit en hemsk natt - Fanny har varit vaken hur mycket som helst... Säkert med 1,5 timmes mellanrum natten igenom... 3 gånger (!) har jag varit upp och kokat välling för att försöka ge henne så hon skulle somna om - men icke det... Suck, när ska det vända?! Trodde det höll på att ordna till sig här för ett tag sedan då hon sovit kanonbra i 2 nätter - men det vara just bara dom 2... Jag tror att hon ska få börja sova sitt egna rum när vi kommer tillbaka från Stockholm. Man kan ju iallafall hoppas att det är bättre för henne - och för oss!
Efter halv 6 somna hon iallafall om tills det att Peters telefon ringer och han svarar och börjar prata i sovrummet! Istället för att trycka bort ljudet och gå ut och svara... Det visar sig iallafall att han har försovit sig - och ingen av oss hade då hört hans alarmsignal... Fanny ligger iallafall kvar i sängen och det verkar som att hon kanske kan somna om igen - tills hans alarm på telefonen börjar tjuta i vardagsrummet - i en stegrande volym dessutom! Han själv sitter på toa och kan inte gå och stänga av den... Jag rusar upp och får tyst på mobilhelv-et men då är skadan redan skedd - Fanny är vaken... När hon äntligen kanske skulle ha sovit lite längre på morgonen... Dessutom känns hon lite varm, kollar en temp som visar 37,4 så lite subfebril är hon allt - troligen bara pga att hon just legat nerbäddad i en varm säng - eller är det nån förkylning eller nåt på g? Eller tandsprickningen som spökar? Hon är då iallafall pigg och alert! :) Alltid är det nåt..

Jaja, när jag väl fått humöret i schack kommer nästa bakslag - det regnar ju för f-n!!!! När vi återigen planerat för en dag på utebadet så regnar det... Och jag som redan packat färdigt och gjort matsäck och frusit ner kylklampar... Det skulle ju vara fint väder ända till fredag... Och varje gång jag varit till köket inatt har det ju varit blå himmel och det har sett ut som att solen lyst i horisonten...

Det är väl bara ta nya tag och försöka göra det bästa av dagen ändå - blir det månne innebadet istället eller en sväng till Luleå för lite bus på Leos Lekland eller kanske lite besök hos gammelfarmor Astrid? Vi siktar först och främst in oss på en förmiddagslur lite senare innan vi tar några nya beslut och hoppas på att molnen lättat och solen gassar när vi vaknar igen!

1 kommentar:

Merja sa...

Förstår dig över besvikelsen med vädret. Själv steg jag upp kl.05.00 och skickade iväg mamma och pappa på sin bilsemester,tänkte då fara ut på en mycket tidig morgoncykeltur(brukar vara så lugnt och skönt då, speciellt om det är morgonsol) men då började det regna!! Jag går och lägger mig och sover till 08.30 och inte sjutton har det spruckit upp än, hade ju tänkt följa er på utebadet. Kanske imorgon!!??