söndag 4 juli 2010

Med Shaping Shirley på Boden Alive

I helgen har det varit festival i Boden - Boden Alive! Och som vanligt måste man ju besöka dom populära öltälten, iallafall en utan dagarna. Ifjol blev det inget av det för min del då vi hade en liten kolikbäbis hemma...
I år hade vi grillmiddag hemma hos oss och Emma, Jonas, Hasse, Stina, Anna, Andreas och Ulli var här och åt och drack gott. Vi hade lite knytkalas så alla bidrog med nånting. Måste bara nämna förrätten som var otroligt god! Det var parmainlindade jätteräkor på en bädd av ruccola med en vinägrett med soltorkade tomater, lök och vitlök över. Det serverades tillsammans med baguettebröd. Det var riktigt, riktigt gott! Peter som är kräsen vad gäller mat tyckte också att det var jättegott... :) Måste bara ta receptet av Emma på den förrätten...
I drickväg blev det som vanligt mest drinkar med Bacardi Melon, schweppes russian och sprite och så mycket is. Världens godaste drink! :) Fast jag börjar nog bli lite less på den... Trots att den bara intas några få gånger per år. Måste försöka hitta en annan favoritdrink...
Klädseln i år blev en svart skjortklänning från H&M, prickiga leggings från Lindex och gladiatorsandaler. Och - Shaping Shirley! En ganska bra uppfinning som säkert funnits ett tag men som jag aldrig testat förrän nu och jag tror att hon kommer bli en trogen vän... :) Hon är en trosa som går ända upp under brösten med hold in-funktion över magen och de berömda kärlekshandtagen. Den kanske inte gav helt önskad effekt men en ganska tydlig skillnad tyckte jag nog att den gav iallafall. Om inte annat så kände man sig då smalare i den... Se och bedöm själva på före- och efterbilderna nedan. Ber om ursäkt för lite suddiga bilder - kameran är inte den bästa och så tror jag inte fotografen heller var så stadig på hand.... ;)
Kvällen var riktigt trevlig och jag är sååå glad över att jag mår så bra som jag gör idag. Visst kanske kvällen blivit ännu trevligare om intaget av det flytande varit större för mig - men då skulle det inte varit lika bra dag idag... Jag har till och med varit en sväng på Rönnbäcks gatukök och ätit bakismat - som jag aldrig annars brukar klara av - men idag! :) Och jäääkligt gott var det som vanligt...
Nu ska jag åka till svärmor och hämta hem våran lilla gumma som jag saknar så! :) Peter, ja han har åter intagit horisontell ställning efter en liten stund uppe... ;)




Helkropp före - som ni ser syns kärlekshandtagen väldigt mycket...



Och så en närbild före...




Helkroppsbild efter - handtagen är lite mindre! Eller hur?!

Pricken på rumpan är inte något jag suttit i - utan nånting på kameralinsen...



Närbild efter - på den här bilden tycker jag man ser ganska tydligt att Shaping Shirley har en viss effekt iallafall...

1 kommentar:

Therese sa...

Söta du, det är bara du som ser "handtagen"! Du är jättefin!
Är på jobbet, imorgon jobbar vi tillsammans. :-)