onsdag 14 juli 2010

Nog är det väl underligt...

... att barnet alltid sover tvärsemot som man vill...
När man t.ex. har något planerat en dag och måste stiga upp jättetidigt - ja den natten sover Fanny oftast jätteoroligt och man själv får stiga upp flera gånger under natten och vara jättetrött när klockan ringer... Precis som inatt - jag kommer i säng vid 23-tiden och har svårt att somna och Fanny vaknar vid 24 och är vaken ca 1 timme. Min klocka ringer sen kl.5 och jag känner mig som uppstigen ifrån de döda... Och nu när jag vill att hon ska vakna av sig själv så jag slipper väcka henne för att fara med henne till mormor - ja, då sover hon som en stock!
Hade jag däremot haft sovmorgon och själv velat sova länge just idag för att jag t.ex. var supertrött - ja, då hade hon vaknat för längesen...
Eller som när man ska nånstans och man planerat att fara efter t.ex. eftermiddagsvilan - som kanske normalt avslutas kl.14.30 - ja, då kan man ge sig den på att hon sover till närmare 15.30 bara för att...
Är det lagen om allts jävlighet eller är det jag som aldrig riktigt blir nöjd? Eller är far man omkring för mycket och alla rutiner rubbas titt som tätt? Eller vad? Bara undrar...
Nu är iallafall frukosten intagen för min del så då går jag väl och väcker det stackars barnet som sover så gott...

Inga kommentarer: