lördag 31 juli 2010

Nu kan man väl säga...

...att Fanny går. För nu går hon oftast mer än kryper... :) Det tog ett tag men jag har alltid gissat på att hon skulle börja gå när hon var 1 år och 3 månader men nu blev det lite, lite tidigare... :)
Gångstilen är dock ganska stapplig och påminner om en onykter person som verkligen försöker koncentrera sig på att försöka gå rakt och inte vingla... Fast Fanny är mycket sötare än nåt fyllo... ;) Igår när vi var på Enter, tillsammans med gammelmoster Merja och gammelfarbror Mårten och åt lunch på Opalen, gick Fanny fram och tillbaka på klinkersgolvet och stortrivdes! Hon verkar så stolt över sig själv när hon går...

Igår på grillinvigningen hos svärmor var det mycket trevligt. Vi åt riktigt god oxfilé och så min favoritpotatis med smör, havssalt och ruccola och så självklart den sedvanliga svampsåsen till det. :) Till efterrätt hade hon gjort nån slags cheesecake/glasstårta med en god, lite segaktig, kakbotten med det glassaktiga med hallon och blåbär ovanpå. Sen hade hon garnerat med egenhändigt odlade färska hallon ovanpå. Mycket gott. Sen fick jag som jag ville - en kortspelsomgång med mormor Peggy. Så nu är jag ännu mer sugen på kortspel - det triggade liksom igång begäret... ;) När vi for hem senare på kvällen blev Fanny kvar där - farmor och farfar tyckte det var så onödigt och väcka henne när hon sov så gott - så här blev det en skön natt utan uppvaknande och vällingkok - och dessutom sovmorgon! :) Och som vanligt när Fanny sover borta så sov hon till kl.6 utan ett knyst på hela natten... Varför?!

Ikväll ska vi grilla lite oxfilé och mysa med en film... Anna och Andreas kommer och gör oss sällskap. :) Nu är det bara att bestämma sig för vilken efterrätt jag ska göra... :)




Fanny badar stennyckelpigorna i rabarberpoolen ;)

Inga kommentarer: