fredag 16 juli 2010

Lugn natt och full dag

Idag är man på extrajobbet heeela långa dagen - 07-22 närmare bestämt. Tur att det är riktigt roligt här och underbara arbetskamrater har man här också! :) Sen underlättar det ju faktiskt att jag inatt sovit precis hela natten ostört! :) Fanny somnade strax efter 19 igårkväll och vaknade inte förrän 05.40 imorse! Inte en enda gång på hela kvälllen gick alarmet (ni som hört henne vakna till vet vad jag menar... ) heller. Och inte en enda gång under natten behövde jag ge henne tutten och ingen välling behövde jag koka. Så det är första gången sen hon föddes som hon sovit utan minsta knyst på hela natten lång! :D Undra om det berodde på att hon sovit så mycket på dagen - först 1 timme på förmiddagen och sen 2 timmar på eftermiddagen... Kanske att "sömn föder sömn" ändå är något som stämmer. För om hon sovit lite dåligt på dagen kan jag faktiskt tycka att natten blir mer orolig, kanske pga övertrötthet då...
Nyss när jag smet ner till Kioskpiraten en sväng för att inhandla lite kvällsgotta kollade jag till mammas bil lite snabbt - och gissa vad?! Jo, en liten gul pappersremsa satt fast på vindrutetorkaren... Och det var inte en reklamlapp eller nåt sånt utan en parkeringsböter! :( Nu hade jag i och för sig ställt mig på Tandlagets patientparkering men det är så svårt med parkeringar här och inga småpengar hade jag till parkeringsautomaten heller och var ska man växla till sig såna innan 07 på morgonen? Jaja, jag har stått där fler gånger så denna lilla böter på 350 kr har jag väl egentligen tjänat ihop flera gånger om. Och nu när jag ändå är på jobbet så får jag väl se det som välgörenhet och jobba gratis i 2 timmar... ;)

Inga kommentarer: