fredag 2 juli 2010

Shopping med mamma!

Idag ska mamma jobba kväll så hon har varit ledig på dagen och självklart la jag beslag på henne! ;) Jag planerade en full dag... Först for vi på stan en sväng för att handla lite grejer till imorgon kväll och så försökte jag hitta lite uv-kläder till Fanny som hon kan ha när hon ska bada i sommar... Sen åt vi och pappa lunch på Far East - och jag kan då meddela att 4 vårrullar ger 1440 kcal! Det ni! Akta er för dom... Men jävligt goda är dom - särskilt Far East Vårrullen som innehåller bl.a. räkor och bläckfisk. :)
Sen for vi och handla till middagen som skulle bli tacos hemma hos dom. Väl på Gideons passade jag på att ge min bil en välbehövlig städomgång och lite tvättning, medan mamma passade Fanny på gården. Jag hade bl.a. den blåa tunneln från Ikea i bilen som Fanny älskade att krypa i. Fast det ser ju mer ut som en hundleksak än en barnleksak. Jag hade faktiskt nåt liknande till katten Maja som jag hade för ett par år sen :)



Kattungen Fanny ;)

Även min barnvagn fick sig en liten tvättomgång idag efter att jag råkat köra i en liten hundbajs på stan. Vad jag dock inte skulle ha gjort var att ta lös hjulet för att tvätta det - för det gick nämligen inte att få tillbaka det. Pappa skruvade isär hela hjulet för att försöka se vad som var fel - men det funkade inte som det skulle. Jag var helt enkelt tvungen åka in med den till barnvagnsbutiken där hon fixade till det.
Väl hemkommen igen var det ju otroligt varm ute och solen sken som bara den - hade det varit så varmt tidigare hade man ju lugnt kunna fara och bada på utebadet... Jag tänkte att Fanny skulle få ta sig ett litet dopp hos mamma iallafall, men badbaljan var i stugan och ingen pool hade vi... Så då kom jag på den briljanta idéen att åka till Lekon och kolla på en pool och samtidigt kolla på en resevagn tills vi ska till Stockholm. En Carena lieback lux fick det bli i svart och grått - som mormor var så snäll och betalade - men inga bra barnpooler hade dom där, men då kom jag på att jag sett en bra, liten uppblåsbar pool på barnvagnsbutiken tidigare så då rejsade vi dit och köpte en sån också - även den betalade mormor.
Tur att mormor är ledig ibland och vill fara och shoppa med oss! ;)



Här är poolen med ett tak som sägs ge spf 50.
Fanny har även på sig sina nya uv-kläder jag hittade på Lindex


Nya resevagnen!


Nu ska jag plocka ihop lite här hemma och städa lite så det iallafall inte är så jätteskitigt här till imorgon när vi får lite främmande. Det blir grillning och sen utgång på Boden Alive. Fanny ska få äran att sova sin första natt hos farmor - eller kanske det är farmor som får äran att ha lillgumsan... ;)
Hoppas på en riktigt solig dag och ljum kväll imorgon!

Inga kommentarer: