fredag 23 juli 2010

Hemma igen!

Är nu åter hemma efter ett 24-timmarspass... Fast jag har ju haft vilande natt inatt så det låter duktigare än det är...
När jag vaknade på morgonen och tittade ut blev jag överlycklig när himmelen var alldeles blå och helt molnfri - planerade genast in en badtur... Sen när jag väl kom ut och skulle gå till bilen ångrade jag mig snabbt - det var ju svinkallt! Bilens termometer visade på bara 11-12 grader. Och för att inte tala om vinden - det blåser ju stormvindar... Så inge bad för oss! ;)
Har för ett tag sen varit på en promenad med Fanny i vagnen så hon sover för tillfället. Sen ska Anna och Natalie komma och hälsa på - och det var riktigt längesen så det blir kul! :) Sen skulle också Åsa med barnen kika förbi en sväng. Anna ville så gärna komma och leka med Fanny. :)
Efter lunch blir det en vända till stan och handla lite. Kylen ekar för tillfället... Mitt stora mål är Mockträsk-jordgubbar så vi kan äta lite jordgubbar och glass ikväll. Har blivit helt frälst i det och man måste ju passa på medan det är säsong... ;)
I eftermiddag/kväll kommer troligen Emma, Jonas och Jolina och hälsar på. Ska nog ringa och föreslå att vi äter middag tillsammans och unnar oss lite go hämtmat och ser en film. Hoppas dom nappar! ;)
Imorgon hoppas jag på mindre blåst och lite varmare väder kanske man kan fara och bada eller iallafall fara en sväng på stan och gå på marknaden. Det är ju tivoli i stan också så då kanske man kan pröva lyckan på chokladhjulet... Är ju fortfarande sugen på att vinna en sån stooor kexchoklad eller nåt... Vann ju inget på Gröna Lund...

Inga kommentarer: