tisdag 20 juli 2010

Stuvat till middag

Idag var det dags för jobb igen och nu har Peter äntligen semester så Fanny behövde inte vara borta hela dagen idag. Strax före lunch for hon till mormor och fick vara där till jag slutade vid 16-tiden och hämtade henne så att Peter kunde lägga plattor på uppfarten.
Hos mamma hade hon börjat gå ganska mycket idag. Gick som längst från vardagsrummet till köket! :) Hon hade även gått ute i gräset också - men här hemma tar hon bara ett par steg och sätter sig sedan ner. Meja hade börjat gå i helgen så inom en vecka kanske Fanny går om dom håller ungefär samma utvecklingstakt i den här grenen också... ;) Inte för att det är nån tävling men man kan ju inte låta bli att jämföra med dom vi umgås med när det skiljer så lite mellan tvintarna.
Middagen idag borde väl ha varit färdig när jag kom - eller?! Men icke, Peter hade fullt upp ute... Jag hade planerat in korv och makaroner till idag, och igår när jag var förbi Ulli en sväng skulle dom äta stuvade makaroner så det vart jag så otroligt sugen på så det fick det bli här idag. Jag gjorde riktiga stuvade, där dom hela tiden kokades i mjölk och inte bara på slutet, så dom blev riktigt krämiga och goa... :) Fast Fanny var inte särskilt förtjust - dom verkade kleta fast i gommen... :) Hon åt mest av korven och de kokta moroterna. Jag fick en matback över till imorgon så nu ser jag framemot morgondagen och längtar till lunchen imorgon ;)
Nu sover barnet och jag ska gå ut och bära fram stenar till Peter så han blir färdig nån gång... ;)

Inga kommentarer: