lördag 30 oktober 2010

Arcus fyndmarknad och gravad lax

Mitt lilla halloween-spöke!

Imorse lämnade jag över Fanny hos farmor - jag, mamma och pappa skulle nämligen på Arcus fyndmarknad! Denna gång som kund och inte försäljare... Det var lite enklare och roligare att vara kund - men givetvis så var det bättre för ekonomin att vara den som sålde... :) Jag hittade teletubbiesmjukisdjur till Fanny - LaLa, Dispy, Tinky-Winky och Po fick följa med hem till Buddbyn! Fanny blev överlycklig och gick omkring och bar på sina "Tabbisch" hela eftermiddagen och kvällen. :) Även en baby-born fyndades! Tyvärr lite stor för Fanny, den blev så tung och bära. Sen var det lite annat smått och gott, som pussel och sånt som inhandlades. Mamma köpte bl.a. en finfin bondgård från Play2Learn som var oanvänd - superfin! Den ska hon ha hemma hos dom så det finns lite mer leksaker där också.
Anna tipsade idag om billig lax på Coop - endast 27 kr/kg för hel, filéead lax! Så jag inhandlade 5 laxar á 3,5-4kg... Mamma och Cajsa fick varsin. Cajsa hjälpte mig bena ur dom och skära i fina bitar så jag behövde bara sätta i frysen. När vi ändå hade så fin, färsk lax fick det bli det som serverades till middag. Jag och Cajsa lagade lax, pressad potatis och Sherrysås hemma hos dom. Hade även en citronsås och en romsås som tillbehör. Mycket gott - men f----n så mätt jag blev... Kanske beroende på en stor, mäktig pannacotta till efterrätt :-0
Jag sparade även ca 2 kg laxfilé för att grava - så det blev min sysselsättning nu ikväll... Fast det tog typ bara 5 minuter göra iordning den - så nu vilar det ett stort paket lax i kylen. Hoppas bara den blir god!
Nu ska jag försöka kurera min huvudvärk med soffläge och kanske en och annan karamell - för det kan man aldrig bli för mätt för! :)

Förresten kan jag ju också nämna att blåbärspajen igår inte var nån höjdare... :( Osöt och trist var den - och jag som trodde jag hade hittat ett superduperrecept... Men icke. Så det receptet ids jag inte ens skriva om här... Tacka vet jag min vanliga blåbärspaj med smuldeg! Den är go den! :)

Inga kommentarer: