söndag 17 oktober 2010

Fiasko!

Kan man lugnt kalla natten som gick...
Igår bestämde vi oss för att flytta ut Fannys säng till sitt eget rum i hopp om att få sova lite bättre... Pyttsan, tror jag har suttit mer på pallen i hennes rum än sovit... Och så vaknar ungen redan 5.40...
Själva läggningen var ganska enkel, hon fick sin välling i soffan, borstade tänderna och sen la jag henne i sängen i sitt rum och stängde dörren. Hon verkade ha somnat men vaknade till sen när vi fick främmande. Men då satte jag mig bara på pallen i hennes rum och väntade ut henne och då somnade hon till slut. Jag fick upprepa den proceduren ett par gånger till under kvällen. Sen sov hon väl hyfsat mellan 12 och 2, men sen satte det igång...
Man får väl bara hoppas att hon ger sig snart... Hon verkar då inte ha ont i magen längre sen vi började med laktosfritt... Så bara hon vänjer sig vid sitt rum och att det inte är nån idé skrika för hon får ända inte komma upp så kanske det blir lite lugnare på några nätter - eller vad tror ni?

3 kommentarer:

mormor sa...

Mormors försvar:
Det är bara att tänka sig in i hennes situation. Tryggheten att ha haft mamma bredvid sig kontra att vakna upp i ett rum där man normalt leker på dagarna och är ensam på natten. Jag tror inte att man ska tro att det går som en dans. Camilla själv höll på att tjorva tills hon flyttade hemifrån... Räkna med att det tar tid eller ta in henne i sovrummet igen och rikta bara inte ilska och frustartion på Fanny.

Camilla sa...

Nä, d är ju därför jag suttit på pallen i hennes rum inatt... Tillbaka till sovrummet ska hon inte, man får inte ge sig så hon vet att det är bara och tjura på så får man som man vill... Ingen ilska riktas på henne - bara på situationen...
Sen måste man ju hoppas att alla dessa nattliga uppvaknanden nattetid upphör...

Anonym sa...

Bara kämpa på säger jag. Det bor en liten diktator i varje barn, men vi kan inte låta de vinna ;-).

Vincent den lilla vildängeln han har börjat gilla att sova till närmare 6 igen. Kul för han och Martin..jag får ju ändå inte så många timmars sömn på natten...men jag är inte bitter.

Kramar B