tisdag 12 oktober 2010

Såå typiskt!

Nu inatt på jobbet började plötsligt min mobil ringa här på jobbet - hjärtat flög upp i halsen och pulsen tickade på - vad har hänt med Fanny??? Jo, mycket riktigt var det Peters namn som lyste på displayen... Åh nej, åh nej...
"Fanny spyr" säger han... Och när han ringde nu senaste gången hade hon sammanlagt kräkts fyra gånger, stackarn!
Varför, varför, varför ska hon göra det just när jag är på jobbet för första gången på mannaminne? Jag vill ju vara hemma och ta hand om henne själv... Känner mig så hjälplös när jag är fast här... Imorgon kommer jag fara direkt hem efter jobbet för att ta hand om henne... Jag skulle egentligen stanna hos mamma och sova där, för att inte bli så störd av älsklingarna som rumsterar och går an... Men Fanny kommer nog vara rätt så slut imorgon om det är magsjuka hon har... Så förhoppningsvis kommer hon ligga och sova med mig - eller så vore ju det bästa om hon är pigg och alert imorgon och äter som vanligt och mår prima...
Stackarn... Jag har fortfarande förra vinterns vinterkräksjuka i färskt minne och vill inte gärna uppleva det igen...

Inga kommentarer: