tisdag 12 oktober 2010

Snabbvariant

Av nån konstig anledning kräktes Fanny igårnatt. Jag jobbade ju min första natt av tre och Peter var hemma med henne. Så på morgonen när jag kom hem var det bara sätta igång en maskin med stinkande sängkläder och pyjamaser; jag brukar då inte vara särskilt äckelmagad men det var inte särskilt kul när man var riktigt trött och bara ville gå och sova.
För att Fanny inte skulle stå bakom sovrumsdörren och ropa efter mig när jag sov så gjorde vi en liten fuling på morgonen - jag gick ut genom ytterdörren och vinkade hejdå och när Peter och Fanny gick in i hennes rum smög jag tillbaka och in sovrummet. Jag fick sova ostört! Iallafall ända till lunch - för då vaknade jag av en grinig liten donna som skrek... Jag klev upp och lagade lite lunch och gick sen och la mig igen när älsklingarna gick ut en stund.
Konstigt nog åt Fanny både lite frukost och även lunch och har inte kräkts nå mer... Det kan ju inte ha varit nån magsjuka utan hon måste ju ha fått i sig nånting olämpligt, eller så var det en snabbvariant som var väldigt snabbt övergående...
Till middagen var hon dock inte särskilt hungrig och åt bara några tuggor. Men sen när mormor kom och hälsa på nu ikväll hade hon med sig jordgubbar som Fanny gladeligen mumsade i sig. :)

Nu ska jag gå och lägga gumman och sen göra mig iordning för lite arbete. Hoppas att även denna natt blir lika bra på jobbet och att Peter och Fanny får sova skönt - utan sjukdomar och annat trist...

1 kommentar:

Saras pyssel sa...

Vad skönt att det gick över så snabbt! Hoppas det känns bra att vara tillbaka på jobbet - i alla fall när du har kommit in i det lite mer!