måndag 11 oktober 2010

Lite mer om Rhodos...

Idag har jag haft fullt upp hemma och inte hunnit med nåt inlägg här...
Men nu tänkte jag passa på... :)
Jag vill då börja med att ordentligt tacka mamma och pappa så jättemycket för semesterresan ni gav mig! Hade Fanny kunnat prata mer än hon gör hade hon nog också tackat så mycket! :)
För att sammanfatta Rhodosvistelsen med ett ord så får det bli - skönt!
Det var skönt att vara ledig och slippa laga mat och städa och andra vardagliga sysslor. Sen var det ju också riktigt skönt och vara i värmen och solen.
Vad gäller vädret under veckan hade vi ganska varmt dom dagar solen lyste, men dom dagar det blåste var det inte lika varmt... Men som tur var så var det fler dagar som var soliga än mulna...
Hotellet, som hade 4 stjärnor, tyckte jag inte uppfyllde mina förväntingar. Det var rent och fräscht men ganska så slitet. Ett plus var att vi hade markterass så man kunde gå in och ut genom balkongdörren. Sen kunde Fanny sova inne och jag gå dom 50 metrarna ner till stranden med babyvarnaren och ligga där och sola i lugn och ro... :) Maten på hotellet var dock ingen höjdare - visst fanns det mycket att välja på i bufférna, men knappast något i min smak. Jag livnärde mig mäst på pommes och tzatziki - och tzatzikin var riktigt god kan jag lova! :) Jag köpte med mig en kryddblandning hem - bara att blanda med yoghurt och riven gurka - får se om den nu uppfyller mina höga förväntningar...
Fannygumman skötte sig alldeles utmärkt under resans gång. Tyvärr var det en hel del tårar på ditresan men hemresan gick desto bättre. Under hela veckan åt hon bra och sov sin livs bästa vecka... Synd bara att det vart struliga nätter direkt vi kom hem....
Jag har tyvärr inte hunnit kolla igenom alla foton ännu, men jag ska försöka samla ihop bilder från alla olika kameror och mobiler och så lägga upp ett litet fotoinlägg nån av dom kommande dagarna...
Ikväll går jag också på mina första sammanhängande arbetsnätter på mitt ordinarie arbete efter barnledigheten, så det kommer inte finnas särskilt mycket rapportera i mitt liv - och inga bakverk kommer jag hinna med...

Inga kommentarer: