torsdag 28 oktober 2010

Återhämtningsdag

Fruktstund i soffan

Den här dagen känns det som att jag sovit igenom...
Hade inte tänkt sova så länge idag utan försöka hinna vara ute lite med stumpan. Men natten som gick var så otroligt slitsam på jobbet - spring, spring och spring hela natten, så jag bara inte orkade stiga upp redan klockan 12... Jag somnade om ända till halv två faktiskt och det var superskönt! :)
Jag steg upp och slog på kaffekokaren för Anna och Natalite var på antågande för lite lek och fika. Och fika behövdes för att pigga upp mig lite...
Middagen blev enkel - makaroner och korv - ides inte laga nå mer avancerat. Men imorgon tänkte jag göra en ordentligare middag iallafall - en fläskfilégryta med kantareller och lingon som jag tyckte såg god ut.
Efter middagen fick jag dock lite dåligt samvete att vi inte gick ut som jag hade planerat så då klädde vi på oss och gick ut en stund. Vi hämtade ut grannarnas små kattungar och busade lite med dom och jagade dom i mörkret. Och så cyklade vi lite trehjuling - vilket Fanny tyckte var riktigt kul! Synd bara den säsongen snart är förbi.
Sen kom Natalie och hälsade på en gång till - med Andreas denna gång, men då slocknade jag i soffan - ofin som jag var...
Nu sover iallafall Fanny och jag tänkte starta upp en ny stickning - en mysig och värmande halsduk! Och så ska jag se på Robinson och sen somna skönt i soffan... :)
Imorgon blir det städdag! och så kanske lite fredagsmys till kvällen - har funderingar på lite löjromsmackor kanske...

1 kommentar:

Saras pyssel sa...

Vad kul att du har kommit igång med stickning igen! :-)