tisdag 26 oktober 2010

Grattis Astrid!

Jag trodde knappt mina ögon när jag tittade på klockan 5 imorse och Fanny inte vaknat till en enda gång... Peter har haft rätt! Hon har sovit... Jag som trodde att han bara inte hörde när hon vakna... Vid 5-tiden fick hon då lite välling i hopp om att vi inte skulle starta så tidigt... Hon hade dock en djävulsk hosta, men efter att hon fått komma över till våran säng och hostat i ca 1 timme somnade hon om och sov faktiskt ända till 08! Det ni! Duktig tjej - det tar sig!
Vi hann inte mer än stiga upp och äta frukost så ringde vikarieförmedlingen och ville att jag skulle jobba inatt - så det passet hoppade jag på - mamma skulle ta Fanny imorgon så jag får sova en stund. Men resten av planerna dom närmaste dagarna spolierades och en ny plan fick upprättas. Vi som tänkt hälsa på Astrid imorgon gör det idag istället - så nu väntar jag på att gumman sa vakna så vi får fara dit nån gång... Tofflorna som jag stickade åt henne är nu färdiga och tovade. Jag köpte små trampdynor från garnaffären som man strök på på undersidan så nu kommer hon inte halka med dom heller! :)
Till middag idag blir det lövbiffspastasås och pasta till - så klart... Enkelt och snabbt när vi kommer hem från 98-årskalaset!

Vad tycks?! Tror ni Astrid blir nöjd över sina lila små tofflor? Eller dessa blev mer som strumpor, ganska små tyvärr, men dom töjer sig fort! :)


2 kommentarer:

Stina sa...

Jättefina!

Saras pyssel sa...

De blev verkligen jätteläckra!! Snyggt med den fluffiga kanten också! Och yrkesskadad som man är - suveränt med trampdynorna! ;-)