onsdag 20 oktober 2010

Löjrom och köttsoppa

Natalie, Fanny och barnvakten...

Idag har vi varit på ranten hela dagen, jag och Fanny. Vi började med att hämta upp Anna på morgonen för vidare avfärd mot Sävast för ett besök hos Emma och Jolina. Fanny var eld och lågor över deras fina kisse Agaton - tyvärr var det inte ömsesidigt så Fanny fick jag honom en hel del - och jag springa efter... Och var hon inte efter katten var hon påväg upp i trappen... Men trevligt var det! :)
Sen for vi till Anna för lite lunch och så fick Fanny sova hos henne ute i vagnen. Jag skulle nämligen åka till Sunderbyn för att hämta löjrom på eftermiddagen och eftersom det skulle infalla just under Fannys middagslur fick hon stanna hos Anna under tiden. Men som typiskt är så vaknade hon 5 minuter efter att jag farit trots att hon sovit 2 timmar per dag de senaste veckorna... Men, men hon hade skött sig finfint och suttit tyst och stilla i Annas famn i 50 minuter - ända till jag var tillbaka.
Nu är löjromen infryst i lite mindre förpackningar så det ska vara lätt att ta fram när suget efter löjromstoast smyger sig på... Det blir nog att bjuda Anna på en och annan toast när det sen vankas det - som tack för barnvakteriet, tror att det förväntas... ;)
Middagen intogs idag hos svärmor och svärfar - fick en god och värmande köttsoppa - som passade utmärkt en kall och regnig dag som denna...
Nu myser jag i soffan till Bonde... Hade tänkt baka en blåbärspaj till den - men det blev tyvärr inte ikväll...

Inga kommentarer: