fredag 15 oktober 2010

En snorig och laktosfri fredag...

Visst ser hon lika smart ut som sin mamma?
Hon satt vid köksbordet och jag stod vid diskbänken och så ropade hon mamma, mamma och så hade hon tagit på sig glasögonen... :)

Började dagen med att upptäcka att jag blivit förkyld. Även Peter klagade dessvärre på halsont... Kanske vi blivit smittade av Fanny som varit snorig ända sedan Rhodosresan?
Men vad är väl lite förkylning när det finns värre saker att drabbas av? - är iallafall inte tillräckligt sjuk för att komma undan städningen... Den har blivit nog framskjuten ända sen vi kom hem, för jag gick ju på och jobbade natt direkt ända till igår. Så nu var behovet stort! Men först fick det bli en tur på stan. Först lite helghandling på coop och sen tittade vi på lite olika lägenheter till min mormor och morfar som ju ska flytta hit från Kiruna. Såå kul tycker jag! På coop handlade jag en massa laktosfria produkter som välling och gröt, men också alla andra mejeriprodukter vi använder. Jag misstänker nämligen att Fanny är lite laktoskänslig... För i Rhodos sov hon hur bra som helst och verkade inte ha det minsta ont i magen. Och så fort vi kom hem kom det tillbaka... Och då kom jag på att i utlandet åt hon inga mjölkprodukter som t.ex. yoghurt, gräddsåser, välling, smör osv. Så nu ska jag testa att låta henne vara helt utan i ungefär en vecka så får vi se hur det utvecklar sig...
Hemma igen var det då dags att ta itu med städningen... *suck* Kände verkligen inte för att städa idag - men nu är det gjort! Och fort gick det - hade ju en liten hjälpreda... :)
Snart ska jag fara till mamma och hjälpa henne med middagen - vi ska dit och äta - och gott ska det bli. Till förrätt ska det bli Emmas supergoda parmainlindade scampi på ruccolabädd med vinägrett. Huvudrätten är älgfilé med hemmagjorda pommes och nån sås. Till efterrätt blir det vaniljpannacotta med hallonsås. Vätskas i munnen redan nu...


Min lilla städhjälpreda som dammtorkar bordet. Även soffan, golvet och jag fick mig en torkomgång... :)

Inga kommentarer: