fredag 1 oktober 2010

Nu börjar planeringen

Idag har jag påbörjat planeringen inför resan på söndag. Jag har skrivit en packlista som ska följas till punkt och pricka - varken mer eller mindre ska med... Får se om jag lyckas... ;)
Jag började lite smått att plocka fram Fannys sommarkläder och välja ut vad som ska med... Och det var inte lätt... För det är ju sååå många klänningar hon bara måste ha en sista gång... Och så en och annan kofta som ju är sååå söt som hon bara måste ha - och så där håller man på... Nu är hennes trave nästan 1 meter hög... Och vi ska ju trots allt bara vara borta 1 vecka. Bäst att ta sig en bättre titt på listan och nu se vad hon behöver ha med!
Dagens uppgifter är också att åka till mamma och hämta en väska till Fanny och så till Merja för att hämta en väska till mig. Vi ska även åka till apoteket och köpa allt som kan tänkas behövas ur deras sortiment. Ett besök på ICA blir det också och bunkra upp med barnmatsburkar - för vem vet om grekernas mat duger åt tösen... Och så kan det ju behövas några nya tuttar...
Vi ska också åka till gammelfarmor Astrid och lämna en fotoram och säga hejdå och så en sväng till gammelmormor Peppe för samma sak...
Sen har jag bjudit in oss på middag hos mamma så jag slipper laga mat idag också... Fast idag har jag iallafall gjort lunch - makaroner och korv blev det - alltid lika uppskattat!
Nä, nu ska jag ut och söva barnet så jag kan fortsätta med packningen sen!

Inga kommentarer: