tisdag 5 oktober 2010

H'lsningar fr[n Rhodos!

Har kommit over en dator pa hotellet sa jag tankte passa pa att gora ett litet inlagg...
Starten pa semestern var inte den basta - Fanny var jattetrott pa flyget men kunde inte somna sa det var lite tarar och skrik men hon somnade iallafall sista timmen. Tyvarr borjade hon aven nysa och hosta massor pa flyget - och mycket riktigt vaknade hon morgonen efter och var riktigt snorig och hostig och hade till och med lite feber. Tur man var forutseende och hade med sig lite av varje av mediciner och tillbehor... Snorsugen var en bra grej! :)
Hotellet ar helt okej, men tyvarr ar poolerna inte uppvarmda sa det ar ganska sa kallt och bada i. I havet ar det daremot jatteskont, men idag har det blast sa mycket att det inte gick att vara pa stranden.
Vid poolen finns en bra lekpark som Fanny kan roa sig i langa stunder i taget och man sjalv kan sta och sola sig... :) Det ar ocksa tur att Fanny har sovit i tva omgangar under de tva dagarna vi hunnit vara har. Sa da far man aven ligga ner och sola... Fast mormor och morfar ar bra pa att hjalpa till sa jag kan anda pasta att jag far en hel del avkoppling iallafall...
Men i det stora hela ar jag nojd med semestern hittills. Vi har kunnat vara ute hela dagarna och det ar varmt och skont, s vi hoppas det haller i sig resten av var tid har ocksa!
Idag tog vi en taxi in till gamla Rhodos stad for lite shopping - ett armband till mig och 7 till Fanny. Hon blir ju alldeles tokig nar hon ser halsband och armband som hanger overallt... Hon vill bara lana och lana... :)

Nu ska jag ga och se om mamma lyckades fa fannygumman att somna - jag och pappa skulle namligen ga pa en aktivitet som hotellet hade ikvall - bingo! :) Men det var sa trista vinster sa vi ides inte ens stanna och spela, utan hamna vid datorerna ist'llet...

Jag vill bara snabbt passa pa att gratulera Bea som fatt en dotter idag! Grattis grattis!

2 kommentarer:

Merja sa...

Kul att höra från er! Det låter riktigt härligt,hade hellre varit där än i detta mörker och denna blåst.

Camilla sa...

Jo, det ar harligt, men blasten hade du inte kommit undan - har blaser det som tusan... Fast varma och svalkande vindar i och for sig...
Det hade varit roligt om ni hade kunnat folja - men ni far val folja nasta gang vi far nanstans! :)