fredag 29 oktober 2010

Shopping, syltkok och fläskläpp!

Här är shoppingresultatet! :)

Just det, det var mina tre ord som sammanfattar min dag! På morgonen kokade jag jordgubbssylt och sen for jag, mamma och Fanny till Luleå för lite shopping. Fanny fick sig en hel del kläder, men jag fick bara ett par jeans och strumpor.
Hemma igen blev det mer syltkok, denna gång blev det hallon. Så nu har jag kylen full i sultburkar! :) Efter middagen - som blev pannkaka med hemkokt sylt - bakade jag en blåbärspaj! Kanske inte den mest kulinariska fredagsmiddagen men helt okej! Bild på pajen och receptet kommer imorgon.
Fläskläppen var det Fanny som fick. Hon ramla med dockvagnen sin. Som nu både Meja, Natalie och Fanny ramlat och slagit sig med... Kanske ska sätta undan den ett tag...
Nu blir det fredagsmys med Idol. Hasse och Stina kom just förbi! :)

Inga kommentarer: