lördag 20 november 2010

Fanny 1,5 år!

En felvänd bild på dom små bakverken! Fattar inte varför den blir så, ser rättvänd ut i bildmappen... :-0

Igår blev lilla stumpan 18 månader gammal! Tänk vad tiden går fort! :)
Dagen till ära for vi till Luleå för att julhandla litegrann. ;) Så nu är nästan alla julklappsinköp klara - bara Sunderbybarnen kvar och så mina och Peters föräldrar. Bara och bara... Jaja, det är ju hela 5 veckor kvar till julafton idag...
Till middag provade jag onsdagens bidrag i "halv8 hemma hos mig" som ju var marinerad fläskfilé. Gästerna som bjöds på det i onsdags verkade ju uppskatta huvudrätten så jag blev sugen på att testa. I programmet använde han sig av fläskytterfilé, vilket jag hört ska vara samma sak som benfri kotlettdrad - och det var ju precis vad jag hade i kylen - så det fick det bli! Och så mört och saftigt det blev - en riktig hit! Fast jag serverade inte den till pasta utan till klyftpotatis, men hans kalla vitlökssås testa jag och den var också helt okej. Vill du också prova receptet så hittar du det här!

Man ska ta till vara på alla tillfällen till att fira!

Eftersom vi bjöd hit farmor, farfar, mormor och morfar på lite 1,5-årsfirande så gjorde jag en rulltårta som fick bli rulltårtsbakelser! Mycket söta, goda små bakelser blev det. Jag använde mig av rulltårtsreceptet från 7-sorters kakor och så fyllde jag den med hemkokt hallonsylt. Fanny åt säkert en deciliter tinade hallon - namnam smakade det... :)
Sen blev det Idolmys framför TV´n resten av kvällen...

Inga kommentarer: