tisdag 9 november 2010

Lax i krämig sweetchilisås

Måste tipsa om en jättegod laxrätt jag hittade på matklubben.se igår. Jag gjorde om receptet litegrann och det vart mycket gott. Och så är det ju så bekvämt att laga mat i ugnen för det sköter ju sig själv. Och medan ugnen gör jobbet och potatisen kokar på spisen hinner man ju göra annat... :)
Tycker ni om lax måste ni testa det här - en lite ovanligare laxrätt... Jag serverade den tillsammans med pressad potatis och lite tomatklyftor.
Vad tycker ni förresten om att jag lägger ut recept här på bloggen? Är det trist? Är det inspirerande? Eller spelar det mindre roll vad jag skriver om? ;)


Lax i krämig sweetchilisås
4 port
4 laxfiléer
3 dl grädde
2-3 msk sweetchilisås
1 msk tomatpuré
2 msk chilisås
1-2 vitlöksklyftor
3 msk pressad citronsaft
salt & peppar

Lägg laxfiléerna i en smord ugnsform. Salta och peppra dom. Blanda samman övriga ingredienser i en skål. Häll över laxen. Stek i ugnen på 200 grader ca 20 min eller tills laxen är genomstekt.
Servera med ris eller potatis.

Inga kommentarer: