fredag 19 november 2010

Julbaket 2010

Då var man igång med årets julbak! Igår satt jag och planerade vad jag skulle baka i år. Hade lite svårt bestämma mig men kom till slut fram till följande:
Småkakor:
Hallongrottor
Kolakakor
Bruna bröd
Condiskakor

Mjuka kakor:
Cajsas mjuka pepparkaka
Daimkaka
Mias kaka (typ biskvi i långpanna...)
Kaffekaka

Vetebröd:
Saffransbröd - typ lussekatter och mandelmasselängder
Vanliga bullar

Godis:
Chokladriskola
Knäck
Snickersrutor
Raiderkaka
Bailyes smörtryffel

Jag har en del andra grejer på lut också, men jag tror inte ens jag kommer hinna baka allt ovanstående... Jag började med en sort igår bara för att jag var så sugen - bruna bröd! Recept och bild kommer senare idag.
Nu ska jag och lillan fara till Luleå och gå på Toys R Us och Barnens Hus och köpa present till kusin Anna och så lite julklappar till snälla små barn... :)

Inga kommentarer: