torsdag 11 november 2010

Om jag gör nå nytta när jag är ledig??

Den frågan ställde Peter mig när jag undrade varför han inte hade gjort det ena med det andra när han varit hemma och jag jobbat...
Och jag som tycker att jag går an hela dagarna beslutade mig för att skriva ner allt jag gjort de senaste lediga dagarna - dvs. fredag till idag... Här får ni se vad jag gjort och sen avgöra om jag gjort nån nytta eller inte...

FREDAG:
* Vikt undan en ren, mörk tvätt från tvättställningen.
* Tvättat och hängt upp en ljus tvätt.
* Ansökt om föräldrapenning till Peter via datorn - tog en jävla tid pga seg dator...
* Städat badrummet
* Tömt diskmaskinen
* Dammtorkat överallt
* Dammsugit överallt
* Skurat hall och badrum
* Börjat städa i klädkammaren

LÖRDAG:
* Fortsatt städat i klädkammaren
* Vikt undan en ren, ljus tvätt från tvättställningen

SÖNDAG:
* Städat i klädkammaren
* Pluggat A-HLR
* Handlat
* Tvättar en ömtålig tvätt och hänger upp

MÅNDAG:
* Tömt diskmaskinen
* Vikt undan den ömtåliga tvätten
* Tvättar och hänger upp en mörk tvätt
* Dammtorkat toan, putsat spegeln
* Dammsugit överallt
* Rensat i tvättstugan
* Sorterat bort gamla skor från hallgarderoben
* Bakat muffins på övermogna bananer
* Städat färdigt i klädkammaren
* Veckohandlat

TISDAG:
* Tömt diskmaskinen
* Bakat morotsfrallor
* Pluggat A-HLR

Förutom ovanstående har jag ju hela dagarna också tagit hand om Fanny och allt vad det innebär, lagat lunch och middag, diskat vällingflaskor, bäddat sängen, plockat undan överallt, plockat och diskat i köket osv. Sen har jag har säkert glömt skriva precis allt jag gjort, men jag tycker då inte att jag har legat på latsidan iallafall...

5 kommentarer:

annapanna sa...

skulle va intressant se peters lista!! ;)

Camilla sa...

Hmm, ja precis! Kanske skulle be han göra en i helgen när han är ledig och jag jobbar/sover... :)

Linda sa...

Har han sett listan? Visst är det lustigt att alla "måsten" hemma i hushållsväg alltid faller in på tjejens lediga tid eller om man har tur den gemensamma lediga tiden, men aldrig på hans lediga tid :P Vi jobbar på det, men jag tycker mig aldrig hitta en lösning mer än att jag bossar och säger "Nu måste du.."

Saras pyssel sa...

Har han någonsin varit in i din blogg och tittat någon gång? Här framgår det ju supertydligt hur mycket du gör varje dag!!

Camilla sa...

Nja, han har väl inte varit in och läst direkt, förutom om datorn stått på med den sidan öppen... Jag tror han fick sig en liten tankeställare när jag visade honom listan... Jag tycker ju självklart jag ska göra mer än honom eftersom jag är ledig mer än vad han är, men när han är ledig ska han ju inte "bara" ta hand om stumpan... Men vi jobbar på det... :)