lördag 27 november 2010

Kan inte riktigt hålla mig...

...från att skriva ändå... Så jag kommer nog fortsätta blogga, så ofta jag har tid och känner för det... Så går det ett par dagar utan inlägg så har jag inte dåligt samvete för det! :-0

Idag har jag haft tid ända sen 5.30 att göra något vettigt av dagen. Började med lite plockning och sen snabbstäd, sen åkte julsakerna fram - och det är inte så mycket, gillar när det är sparsmakat och inte för mycket rött och tomtar överallt. Men en stake eller stjärna finns det i alla rum iallafall... Och i Fannys finns det till och med två - en rosa, 5-armad liten ljusstake på byrån och en ängellampa i fönstret! :)
Sen fortsatte jag med mitt julbak och idag blev det Condiskakor och Hallongrottor så nu är jag en bit påväg iallafall... Sen blev det lax och potatis till lunch och nu sover Fanny ute i vagnen, så jag ska strax hoppa in i duschen och bege mig på kvällsjobb! :)
Men här kommer först receptet på Merjas Condiskakor som är riktigt söta och goda!


Condiskakor
19 st
1 hg sötmandel
2 hg smör
25 mariekex (1/2 pkt)
2 ägg
2,5 dl strösocker
19 st Nobelesse chokladplattor

Mixa eller mal sötmandeln och kexen. Smält smöret. Blanda samman alla ingredienser. Fyll aluminiumformar med ca 0,5 dl smet. Grädda ca 10 minuter i 200 grader. Lägg på en Noblesse chokladplatta på varje kaka medan dom är varma.
Går utmärkt att frysa.
TIPS! Använd smaksatt Noblesse för variation - t.ex. apelsin eller mint, är riktigt gott!

Inga kommentarer: