onsdag 3 november 2010

Rester gillas!

När man vaknar vid 4-tiden på eftermiddagen ÄR det inte kul och börja laga mat - inte enligt min mening iallafall! Så jag har försökt förbereda lite innan jag går på en arbetsperiod med mat som går bra att värma. I söndags gjorde jag ju dom goda köttfärsbiffarna som fick bli dagens middag - denna gång med makaroner, och det blev faktiskt lika gott! :) I måndags gjorde jag Ullis kyckling i ugn som också är en god rätt att värma. Både Fanny och Peter har fått livnära sig på det lunch idag och även imorgon. Fanny älskar den rätten och äter en dryg halv kycklingfilé! Igår blev det ugnsstekt korv med mos till middag och resterna får bli morgondagens middag!
Så att laga många portioner av mat man gillar är både ekonomiskt och tidssparande! Och dessutom riskerar inte Peter att jag vaknar som en ondbigga när jag måste börja laga mat... :)
Peter är på jobbet nu och inventerar och så fort han kommer hem drar jag mot Sunderbyn för att göra sista natten för denna gång. Sen väntar en veckas ledighet! :) Får se om jag lyckas hålla mig från extrajobb i veckan då?! :)
Imorgon på eftermiddagen ska jag och Fanny hitta på nåt med Kirsi och Saga - antingen baka nånting eller fara en vända på stan eller nåt annat kul... :)

Inga kommentarer: