tisdag 9 november 2010

Rensning i röran!

Ända sen vi flyttade in i huset för snart 1,5 år sen har vår klädkammare bara fyllts på med grejer, grejer och grejer... Ingen ordning alls har det varit därinne... Bara tryckts in saker där det fanns plats. Så denna klädkammare har varit ångestframkallande sedan dess... Men min gamla klasskompis Sara påbörjade en utmaning som kallas för "rensa i röran-utmaning". Och nu när hon kommit igång med diverse projekt blev jag också inspirerad att ta itu med lite rensning jag med...

Här är till vänster i klädkammaren - före!


...till höger - före!

Så efter några dagars rensning har jag nu en helt ny och fin klädkammare! Det tog inte flera dagar totalt att rensa, men jag höll bara på en stund åt gången varje dag... Så här ser ni nu mitt lättare samvete!


Till vänster - efter!


Till höger - efter! Och så lilla linslusen me på ett hörn!

2 kommentarer:

Saras pyssel sa...

Wow!! Vilken skillnad!! Och en massa utrymme kvar att utnyttja! :-) Vad kul att jag kunde inspirera till det!

Handarbete/Pyssel sa...

Åååh! Vilken förändring!
Bara av att titta på bilderna så känner jag den sköna känslan en sån här röjning för med sig!!!
Jag kämpar vidare här hemma med utrensning och söker runt på nätet för inspiration och dina blider är verkligen inspirerande!