onsdag 26 maj 2010

Eurovision Song Contest 2010

...har jag faktiskt ingen koll alls på i år... Jag som brukar ha stenkoll på när det är! Peter slog på TV´n igårkväll och zappade igenom kanalerna och då råkade jag se att det var semifinal igår. Fick bara se pågående artist för Peter ville se annat. Iallafall var det Finlands tur att framföra sitt bidrag som typ var i stil med Timotejs i årets Melodifestival - fast det låter ju inte riktigt klok när dom sjunger på finska tycker jag - och ändå borde jag väl vara lite partisk, eller? Såg faktiskt att dom också åkte ut och det var ju ganska förståeligt... Hur som helst så deltar Sverige i kvällens semifinal så den hade jag tänkt se, om dom nu inte sjunger för sent för då hinner jag nog stänga ögonlocken. Kanske bakar nånting gott till det så jag håller mig vaken... ;)
På lördag är visst själva finalen så då ska det laddas upp med schalgermys för hela slanten - så ni som vill komma och se me mig är välkommen! Peter tvingas då iallafall till det!
Nu vill jag att Fanny ska vakna så vi hinner fara och handla innan lunch - men det verkar bli efter - för nu hon sovit 1 timme medan jag gick en prommis och ytterligare 1 medan jag hann duscha och göra mig klar och nu har hon passerat 5 min in i tredje timmen... Rätt skönt i och för sig... :)

Lånade en liten, liten bild från SVT.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hade gärna kommit, men det får väl bli en annan gång. Var det 8 år sen vi hade fest hemma hos dig när det var schlagerfinalen? Tänk nu en gång till på siffran 8, 8 år....förstå hur länge sen det är.
Livet går snabbt.

Kram B

Camilla sa...

Ja, d hade vart kul ha dig här! :) Ja d var väl en sisådär 8 år sen. Jag och Peter har varit tillsammans i 9 år till hösten så d kan nog stämma... Det var en fest det! :) Ja livet går otroligt snabbt...
Syns snart!
Kram Kram