måndag 10 maj 2010

Frosseri och äntligen lite träning!

Idag började vi dagen med promenad till Supermarket och tillbaka tillsammans med Anna och Natalie. Skönt ute, med gassande sol. Sen fick vi mellis hos Anna - kanongod smoothie! :) Nyttigt och gott! Där bestämdes att vi skulle laga hajmalsgratäng till middag hemma hos oss idag när nu Anna ändå var gräsänkling några dagar. Den vart ganska okej faktiskt. Smaka ganska mycket citron - kändes fräscht! Receptet till den hittar du här. Tyvärr avslutade vi middagen med en lyxmilkshake från MAX... :-O Vad som värre är, var att John kom förbi med lite överbliven födelsedagstårta från igår - chokladopera var det och jag var ju givetvis tvungen att ta en bit, eller två... å en kanelbulle... Frosseri på hög nivå tror jag det kallas...
När paniken satte in, efter allt ätande idag, passade jag på att köra ett poweryogapass när Fanny somnat och ett 30 min core-pass framför tv´n i vardagsrummet. Så nu känns det lite bättre iallafall... Ska försöka få in som rutin att promenera på morgonen när Fanny ändå ska sova och så försöka köra antingen poweryoga eller core hemma på kvällen när hon lagt sig. Det är nämligen inte så lätt få fara på StepIn nuförtiden, för Peter vill vara ute och snickra på eftermiddagarna och kvällarna och försöka få färdigt litegrann. Är ju sjukt mycket som ska göras i sommar...
Nu sängen och drömma om träning och nyttig mat... ;)

Accessories Casall Accessories - Casall Poweryoga 1 By Casall DVD - Poweryoga
Denna DVD är det jag kört efter...

Inga kommentarer: