tisdag 18 maj 2010

Svettig dag!

Phu, idag har det verkligen varit en varm och svettig dag. Började med morgonpromenad när Fanny skulle sova - även fast det fortfarande var ganska tidigt på morgonen och solen inte riktigt ville genom molnen var det varmt ute. Måste faktiskt ärligt erkänna att jag nog hellre tar det lite svalare än så här...
Sen var det in och röja och dammsuga litegrann - dras in mkt sand här kan jag lova! :) Sen var det bara börja med lunchen och idag fick det bli en vanlig pannkaka - igen. Hade hemgjord jordgubbssylt som behövde ätas upp. Riktigt smaskigt var det faktiskt... Med ugnen på blev det ju inte svalare inne heller...
Ytterligare en promenad efter lunch avverkades - denna mkt kortare - bara en "sövarsväng"... :) Men då hade solen hunnit komma fram och gassade så man blev genomblöt igen... När Fanny väl somnat passade jag på att göra mig iordning inför fotograferingen i Luleå vi skulle fara på. Jeanskjol, vita leggings och vit blus fick det bli för min del. Och Peter och Fanny matchade båda med jeans och vit t-shirt. :) Väl på plats insåg vi att han inte hade någon luftkonditionering i sin studio - och där var det varmt kan jag lova - och ännu varmare blev det när Fanny började trilskas och inte tycka det var nå kul att fotograferas mera... Men vi kämpade på och höll ut och svettpärlorna på näsan förökade sig sakta men säkert... Hoppas bara det blev några bra bilder iallafall så man har lite att välja bland. Eller inte... Prislistan skrämde nästan vettet ur en...
Överväger nu om jag ska baka något till Fannys födelsedag imorgon eller om jag ska ta det imorgon bitti. Blir ju ännu varmare inne då... Å kalaset ska vi ju inte ha förrän på söndag, men känner jag några rätt kommer det nog ändå bli några besökare imorgon...
Tror jag sätter mig ute på altanen i kvällssolen och njuter av lite B&J-glass och läser lite deckare istälet... Låter som ett skönare alternativ... Så, så får det bli!

Inga kommentarer: